יום שבת, 22 בינואר 2011

רֶיי הוֹ - אטיקט 礼法 קידה, ישיבה וקימה, ולבוש



לפני שהאימון מתחיל: קידה, ישיבה וקימה, ולבוש


אימון מתחיל ומסתיים בקידה. קידה היא אמירת שלום, הבעת כבוד, תודה והערכה. קידה צריכה להיעשות בכנות, בהדרת כבוד ובצניעות. בזמן ביצוע קידה, על הישבן להישאר צמוד ככל האפשר אל העקבים, מבלי להרימו. על הגב להישאר ישר ככל האפשר, והפנים במקביל לקרקע. העיניים נותרות פקוחות, ומאפשרות לנו לשמור על מודעות לנעשה מסביבנו, זאת מבלי להביט היישר אל האדם שמולך.

באייקידו קדים בעמידה כאשר נכנסים ויוצאים מהדוג'ו, בישיבה על הטטאמי כאשר עולים על משטח הטטאמי ויורדים ממנו, בתחילת השיעור ובסופו לכיוון חזית הדוג'ו (שוֹמֶן), אל המורה, אל הפרטנר שלנו לאימון בכל פעם שמתחילים ומסיימים לתרגל ביחד, ובכל פעם שמקבלים הסבר מהמורה, בין אם העיר הערה ובין עם נתן לנו מחמאה, בין אם הסביר משהו באופן מפורש, ובין אם פשוט תירגל עימנו את הטכניקה.  

המעבר מעמידה לישיבה ומישיבה לעמידה צריך להתבצע כך, שהגב נותר ישר, והיציבה אינה נפגמת. בזמן שמתישבים או קמים, יש להיות מודעים לסובב, ולהיות מוכנים בכל עת ולהגיב בהתאם למתרחש מכל כיוון אפשרי.  

סייזה 正座 ישיבה על הברכיים:
הישיבה בסֶייזָה צריכה להיות זקופה, יציבה מאוד, והידיים צריכות להיות מונחות על הירכיים מבלי להישען עליהן. הישיבה מכאיבה בתחילה, אך אצל רוב המתאמנים שאינם מגזימים בתירגול ייתר, יש שיפור הדרגתי, והכאב הולך ופוחת' עד שברוב המקרים אף נעלם. אם הכאב מתגבר, יש לעבור לישיבה מזרחית, ולתרגל באופן עדין מדי יום למשך מספר דקות ישיבת סייזה, על מנת להגמיש את המפרקים ולהרגיל את הגוף. 

קֶייקוֹ גִי 稽古着 בגד האימונים:
בגד האימונים צריך להיות מסודר ונקי, ועל החגורה להיקשר בצורה יפה כאשר קצוותיה באורך שווה. שרוולי מכנסי האימון הלבנים צריכים להגיע עד לאמצע או לשליש התחתון של השוק, ועל ההקאמה להגיע עד לגובה הקרסול. שרווולי הידיים צריכים לחשוף את חלקה התחתון של האמה.

לבוש נקי, מסודר, נוח ומתאים, והקפדה על כללי האטיקט הבסיסיים ביותר, מאפשרים לנו להתחיל ללמוד אייקידו בהנאה ובנוחות. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה