יום חמישי, 14 ביוני 2012

זן באמנות הקשת - המלצת קריאה


"אל תחפש אחר עקבות החכמים, חפש את שהם עצמם חיפשו" מָצוּאוֹ בָּאשוֹ 1644-1694

קיים ספר קטן גדול, שמספר את סיפורו האמיתי של פרופסור לפילוסופיה שלמד קשתות יפנית לפני כשבעים שנה, אצל מורה דגול שלימד את אמנות הקשת, לפי רוח הזן, ובאופן ייחודי ונשגב. קראתי את הספר לראשונה בשנת 1990 עוד לפני שנסעתי ללמוד אייקידו ביפן, וכאשר סיימתי אותו, ידעתי מה אני מחפש. ידעתי איזה מורה אני רוצה, והבנתי את מהות המימוש העצמי שלי אשר אליו אני חותר. ידעתי, אבל לא יכולתי להגדיר זאת במילים. בחלוף השנים הבנתי, שאל לי לצפות מהמורים שלי להפגין את המעלות אשר אני מצפה למצוא. במקום לצפות לכך מהם, הבנתי שעלי לשאוף ולנסות לממש אותן בעצמי.

אני נוהג להמליץ לכל מי שמתאמן, לקרוא את הספר "זן באמנות הקשת" בעיון רב ופעמים רבות. קראתי את הספר עד כה למעלה מעשר פעמים, ובכל פעם אני מוצא בו תובנות חדשות שלפעמים גורמות לי להשתאות עמוקה וממושכת, ולשינוי או התפתחות בגישה שלי לאימונים, לאמנות האייקידו ולהדרכה. הספר תורגם בצורה משובחת ובעברית יפה, ומורגשת הזיקה ויראת הכבוד שהמתרגם חש כאשר הוא עמל על הבאת הספר החשוב הזה אל קוראי העברית. אני מאמין, שחכמתם של המורים לקיוּדוֹ, יכולה להעניק למתאמני האייקידו תובנות רבות.



תגובה 1:

  1. תודה על הכתיבה היפה כתמיד. מרגישים שהיא באה מן הלב.

    השבמחק