יום חמישי, 29 בנובמבר 2012

הסבר קצר אודות פוּנָה קוֹגִי אוּנְדוֹ

תחילת אימון בתנועות עתיקות יומין: פוּנָה קוֹגִי אוּנְדוֹ הוא תרגיל החימום הראשון באייקידו. זהו תרגול עתיק יומין בעל היסטוריה של למעלה מאלף שנה, והוא נועד להכין את הגוף ואת הנפש לאימון. מקורו בדתות העממיות העתיקות של יפן שנקראות בשם הכולל "שִׁינְטוֹ". אחד התפקידים של כוהני השינטו, הוא לבצע טקסי טיהור לאנשים, למקומות, לחפצים, ועוד. לפני ביצוע טקסים אלו, נוהגים כוהני השינטו להכין את גופם ואת נפשם בעזרת מספר תרגילים גופניים ורוחניים, אשר אחד מהם, הוא חזרה על תנועות הפונה קוגי אונדו.
תירגול נמרץ של פונה קוגי אונדו מחזק את שרירי הרגליים ואת תחושת המרכז החשובה באייקידו. כמו כן, הוא תורם לחיוניות הגוף, ומאפשר לנו לתרגל את עקרון החיבור אל הקרקע, במקביל להארכת התנועות ושיפור שיווי המשקל. התנועה צריכה לנבוע ממרכז הבטן התחתונה שנקרא ביפנית טָאנדֶן. את התנועות מלווים בהשמעת קול ובחזרה על הברות שנועדות למלא אותנו באנרגיה. בתרבויות רבות ברחבי העולם, מאמינים בהשפעתם של צלילים על המוח שלנו ועל מצבנו הנפשי. ביפן, תירגול השמעת צלילים רוחניים נקרא "קוֹטוֹדָאמָה", והוא הִוָה חלק בלתי נפרד מהאייקידו של או-סנסיי.


חתירה משותפת: תנועות החתירה הן מטאפורה תנועתית לשאיפה שלנו לחתור בכוחות משותפים אל עבר יעד משותף. על פי מיסד האייקידו, יעד זה הוא יצירת חברה טובה יותר בעזרת תירגול מסור של גוף ונפש. לתירגול הפונה קוגי אונדו משמעות רחבה ומעמיקה יותר שאנו לומדים ומבינים במשך הזמן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה