יום שבת, 1 בדצמבר 2012

ספר אייקידו בעברית (חדש)


ספר אייקידו חדש שלי בעברית עומד לצאת לאור בשבוע הבא. את הספר הראשון (גם הראשון אודות אייקידו בשפה העברית) הוצאתי לאור בשנת 2000. הוא היה ספר גרוע למדי. אני מקווה שהספר החדש יהיה קצת יותר מוצלח.

מטרת הספר ללוות מתאמנים מתחילים באייקידו ולהעניק הסבר בסיסי ביותר אודות הצפוי להם באימונים שלב אחר שלב. אני חושב שהוא גם יסייע למתאמנים וותיקים במידת מה בזכות הבנת כמה דברים שהתרגלנו לבצע אך שכחנו או לא היינו מודעים למהותם.

רוב הפרקים והחומר פורסמו בשבועות האחרונים כאן בבלוג, ומשוב רב ערך שקיבלתי עזר לי מאוד לתקן שגיאות, וכן להוסיף או להפחית מידע. תודה רבה מקרב לב לכל החברים והחברות שסייעו ועודדו.

רשימת חלקית של הפרקים:

  1. דוג'ו (למה בשעות הערב אולם ספורט מקבל שם יפני?)
  2. קידה (זהו הדבר הביזארי הראשון שמתאמן מתחיל נתקל בו)
  3. בגד האימונים (למה פיג'מה? כל מה שרצית לדעת ולא העזת <או לא עלה בדעתך> לשאול)
  4. סייזה (אודות ישיבת העינויים היפנית)
  5. התמונה של או-סנסיי (למה זאב תולה תמונה של סבא יפני?)
  6. אייקידו (חוץ מזה שאייקידו זה כיפופי ידיים ונפילות וכאלה, מה עוד יש בעיסקת החבילה הזו?)
  7. בּוּדוֹ (קרובי המשפחה של האייקידו)
  8. אוֹנֶגָאִי שִׁימָאסוּ (מה כולם צועקים ביפנית לטטאמי או לאצבעות הידיים שלהם לפני שמתאמנים?)
  9. סֶנסֶיי (מה יעודו חוץ מלשים לכם חשבוניות בתוך המעטפה?)
  10. סֶמפָּאִי וקוֹהָאִי ("אז מי אומר קודם שלום - זה שעולה או זה שיורד?")
  11. סֶיירֶצוּ (מה המסדר הזה בתחילת שיעור ובסיומו?)
  12. מוֹקוּסוֹ (מה קורה בלי שאנחנו יודעים כשיושבים בעיניים עצומות לפני שהשיעור מתחיל)
  13. הָאנמִי (חשבתי שאני יודע לעמוד)
  14. טוֹרִי פוּנֶה נוֹ גיוֹ (כמה אייקידוקות צריך בכדי להשיט סירה)
  15. קוֹטוֹטָאמָה (זו אמנות לחימה או פיתוח קול?)
  16. פוּרִיטָאמָה (מרעידים את הבטן והפעם עם משמעות)
  17. חימום (איפה כושר וסבולת לב ריאה? מה הקטע עם הפינוקים לאצבעות הרגליים?)
  18. קֶייקוֹ (למה לא מסבירים לי כלום? ואם כן מסבירים לי, למה כלום לא מצליח?)
  19. רֶייגִי (האם נרשמתי בטעות לקורס הליכות ונימוסים?)
  20. שיעורי בית (מה לעשות בבית, ורצוי לסגור את הוילונות לפני כן)
  21. הכרת תודה (מיומנויות פולניות)
  22. הדרכה אישית בשיעורים הראשונים (האם הם באמת נהנים ללמד אותי? או שהם מתאמנים בהסתרת הסבל שלהם?)
  23. אוּקֶמִי (להיות חברים של כח המשיכה ולהפסיק ללכת מכות עם כדור הארץ)
  24. כלי נשק (נסיבות מקלות)
  25. מילון מונחים (סוף סוף אתחיל להבין כי עד כה הכל נשמע כמו יפנית)

בברכה,
זאב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה