יום שבת, 16 באוגוסט 2014

אייקידו, אֻמָּנוּת ואָמָּנוּת מאת טֶרִי דוֹבְּסוֹן סנסיי

ערן ניר והראל אברוצקי בהדגמת אייקידו במוזיאון היפני בחיפה (מוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית). צילמה: אשרת ניר  2014 ©

״כך הגדיר אוֹדְן את ההבדל בין אֻמָּן לאָמָּן: אֻמָּן יודע תמיד מה תהיה תוצאת עבודתו, בעוד שאָמָּן לעולם לא יודע. אני חושב שבאייקידו, קיים מיזוג נפלא של שניהם. אתה לומד את המלאכה, ואז אתה לומד להשליך את המלאכה ולקחת חלק באמנות.״
מאת טֶרִי דוֹבְּסוֹן סֶנְסֶיי, מתוך הספר ״It's a lot like dancing... an aikido journey״




“A craftsman knows in advance what the finished result will be, while the artist knows only what it will be when he has finished it. But it is unbecoming in an artist to talk about inspiration; that is the reader's business.”
W. H. Auden







וִיסְטְן יוּ אוֹדְן (1907-1973): היה משורר אנגלי.

אֻמָּן: בַּעַל מְלָאכָה.
אָמָּן: אִישׁ הָעוֹסֵק בִּמְלֶאכֶת מַחְשֶׁבֶת, בְּאָמָּנוּת. צַּיָּר, פַּסָּל, מּוּזִיקַאי, סּוֹפֵר, וכו׳.
טֶרִי דוֹבְּסוֹן: טרי דובסון סנסיי היה תלמידו של מייסד האייקידו ביפן ומורה לאייקידו בעל שם.
It's a lot like dancing... an aikido journey: לפרטים אודות הספר הקלק/י כאן.
בתמונת האייקידו: ערן ניר והראל אברוצקי בהדגמת אייקידו במוזיאון היפני בחיפה (מוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית). צילמה: אשרת ניר  2014 ©

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה