יום ראשון, 5 ביולי 2015

המתחילים המומחים

הטלפון מצלצל, ומעברו השני של הקו נמצא בחור שמעוניין ללמוד אייקידו. הוא מבקש להגיע לאימון, ואני מבקש לדעת האם יש לו מושג כלשהו לגבי האייקידו. ״כן״ הוא עונה לי, ״קראתי, ראיתי, התאמנתי פעם....״. מה זה אייקידו? אני שואל אותו, וכהרף עין הוא עונה: ״אייקידו היא אמנות לחימה שמלמדת אותנו כיצד לנצח את היריב על ידי ניצול כח ההתקפה שלו נגדו״. כל כך הרבה פעמים שמעתי את הפרשנות המוטעית הזו.

אני עונה לו שארבעה מושגים שהוא הזכיר, אינם נמנים עם מאפייני האייקידו: נצחון, יריב, ניצול ונגד. באייקידו לא ״מנצחים״ אף אחד. אין באייקידו מנצח ומפסיד, ולכן אין באייקידו גם ״יריבים״. אנחנו גם לא ״מנצלים״ אלא מצרפים. מצטרפים או משלבים, ובטח שלא ״נגד״ אלא למען.

הוא שותק שתיקה קצרה ומבולבלת. אני מציע לו להקדיש ערב אחד ולשבת על הספסל בדוג׳ו בזמן שאנו מתאמנים. אם יגיע, אשמח לשבת לידו ולהסביר לו מעט אודות הגישה הנהוגה באימונים.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה