יום שני, 5 באוקטובר 2015

ה״מסייע השקט״

כאשר המדריכים בדוג׳ו שלנו מלמדים תלמידים חדשים, מסייע להם מתאמן וותיק אחד או שניים. תפקיד המדריך הוא ללמד ולהסביר, בעוד שהמסייע, מקפיד על תירגול שקט ככל האפשר ועל מתן אוקמי תומך וקשוב לצרכי המתחיל.

אני חושש שדבריי יתפרשו כדמגוגיה זולה, אך בכל זאת אקח את הסיכון בתקווה שיתקבלו אל לב מבין:



תפקיד הוותיק - ה״מסייע השקט״, מעניק לו אימון נפלא לאגו, והזדמנות לגעת במהות ענווה ונתינה. העזרה השקטה הזו, היא אימון בהרחבת הלב וביכולת לשרת את הזולת. 
תקוותי היא, שלכל אחד מהמתאמנים הוותיקים בדוג׳ו שלנו, יתאפשר להתנסות בסוג סיוע שכזה, בסוג אימון שכזה, שטומן בחובו מתנה גדולה. 
למרות התועלת המשמעותית, עלינו לבצע את תפקיד ה״מסייע השקט״ מבלי לחשוב על תמורה ועל תועלת עצמית. 

תודה מקרב לב על עזרתכם הנדיבה בדוג׳ו.








2 comments:

  1. כמאמן לא ותיק אני יכול להעיד כי האימון בקרבת ועם המתאמנים הותיקים הוא חוויה ומתנה גדולה שאיננה מובנת כלל מאליה. ראיתי בחיי הרבה דוג׳ואים ומאמנים משורה ארוכה של אומנויות לחימה. ההתנסות בדוג׳ו שלנו שונה מאוד, ומיוחדת בהחלט. החוויה של להתאמן עם מישהו ותיק, לקבל ממנו או ממנה הנחיה שקטה, רגועה, אוהבת ותומכת, ללא ביקורת או התנשאות, היא מתנה גדולה אשר הופכת את אימוני האייקידו למעשירים ומספקים במיוחד. ואם זוהי מתנה גם עבורם, אז זו ממש ברכה. הפוסט הזה היה עבורי מאיר עיניים, כי לא חשבתי על הותיקים ועל מה שהם זוכים לו באמצעות החוויה הזו של להתאמן עם מישהו לא מיומן.

    השבמחק
  2. הכוונה הייתה כמון ל"מתאמן לא ותיק" ולא "מאמן", סליחה על ועת הכתיב, נחום כץ

    השבמחק