יום שבת, 23 בינואר 2016

ללא חותמת


״מוּ״ 無 כלום / שום דבר - קליגרפייה של שיממוטו סנסיי

כשגרתי ביפן, מפעם לפעם נהגתי להוציא את המצלמה מהארון, לעלות על אופניי ולתת לרוח לשאת אותי. באחד הימים היפים הללו, על צלע הר ממש בשולי העיר קיוטו, נתקלתי לגמרי במקרה בבית מלאכה של פסל שהיה עסוק ביחד עם השוליה שלו על הכנת פסל גדול של דמות בודהיסטית כלשהי. הפֶּסֶל בקע מתוך גזע עצום, והאמנים היו שקועים במלאכתם. אחד מהם סיפר לי שבסיום העבודה, הוא לא יחתום עליה, כי הפסל מיועד למקדש בודהיסטי. במקרים כאלה, על האמן לנהוג בענווה ולא לפאר את שמו לנוכח גדולת חכמת בודהא.

כאשר שִׁימָמוֹטוֹ סֶנסֶיי מצייר במכחולו קליגרפיה לדוג׳ו שלנו, לעיתים במקום לחתום את שמו, הוא חותם בחותמת מיוחדת שכתוב בה ״גָאשׁוֹ״. גאשו היא המילה היפנית שמתארת את המחווה הענווה של הצמדת כפות ידיים אל מול החזה או הפנים.

גָאשׁוֹ 

שאיפתי האישית, היא שהאימון שלי באייקידו יהיה כזה שאינו מותיר חותמת של השם שלי או של האגו המוגזם שלי. ואם כבר תיוותר חותמת, שהיא תהיה חותמת של ״גאשו״.

גָאשׁוֹ 合掌

להתאמן בענווה מבלי להתערב באייקידו של חברי לאימון, מבלי לרצות לשנות משהו אצלו, באופן שמעניק את עצמי ללא רצון לתוצאה או לתמורה, זהו האתגר הגדול שלי. האם תחברו אלי לאימון שקט ומסור שחותר לאידאל זה?

שִׁימָמוֹטוֹ סֶנסֶיי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה